Την Πέμπτη 28 Αυγούστου, η Stellantis συμφώνησε με τα συνδικάτα να παραταθεί για ακόμη πέντε μήνες το πρόγραμμα μειωμένου ωραρίου για τους εργαζόμενους στο ιστορικό εργοστάσιό της στο Μιραφιόρι, στη βόρεια Ιταλία.

Η συμφωνία, που επιτρέπει στην εταιρεία να μειώσει το κόστος εργασίας σε μια περίοδο χαμηλής ζήτησης για αυτοκίνητα που κατασκευάζει στην Ιταλία, έρχεται να προστεθεί στη λίστα με τις άλλες συμφωνίες που υπογράφηκαν για άλλα ιταλικά εργοστάσια αυτόν τον μήνα, αναφέρει το Reuters.

Οι εργαζόμενοι με μειωμένο ωράριο αντιμετωπίζουν προσωρινή μείωση του μισθού τους. Η τελευταία συμφωνία για τη Mirafiori καλύπτει την περίοδο από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 31 Ιανουαρίου, ανέφερε η Stellantis σε ανακοίνωσή της.

Το Mirafiori βρίσκεται στο Τορίνο, τη γενέτειρα της ιταλικής μάρκας Fiat της Stellantis. Ένα από τα μεγαλύτερα κάποτε εργοστάσια αυτοκινήτων της Ευρώπης, βρίσκεται εδώ και καιρό σε παρακμή, αναφέρει το Reuters.

Η Stellantis εκτιμά ότι η υβριδική έκδοση του Fiat 500 θα συμβάλει στην αναβίωση του εργοστασίου. Η παραγωγή της υβριδικής έκδοσης του Fiat 500 αναμένεται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο.

Ο Gianni Mannori μέλος του συνδικάτου Fiom-CGIL, κάλεσε την εταιρεία να «προσθέσει γρήγορα ακόμη ένα άλλο μοντέλο στη παραγωγή του Mirafiori», προκειμένου να διατηρηθεί η δραστηριότητα του ιστορικού εργοστασίου.

Η Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat-Chrysler και της PSA, πέρυσι είδε την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία να υποχωρεί στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και σχεδόν 70 χρόνια.

Η Stellantis, είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός-αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021, βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50%-50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA. Έχει την έδρα του στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Από τον Μάιο του 2021, η Stellantis είναι η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως (πίσω από τον όμιλο Volkswagen, την Toyota, την Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance, την General Motors και την Hyundai Motor Group). Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνο Borsa Italiana, στο χρηματιστήριο του Παρισιού και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Η κύρια δραστηριότητα της Stellantis είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η κατασκευή και η πώληση αυτοκινήτων των εταιρειών (με αλφαβητική σειρά) Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Ο όμιλος Stellantis έχει 300.000 υπαλλήλους, με παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες και με εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες.

Η Fiat είναι ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Τορίνο, της Ιταλίας. Το όνομά της αποτελεί ακρωνύμιο της ονομασίας «Fabbrica Italiana Automobili Torino» (Ιταλική Αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο) και ιδρύθηκε από μία ομάδα επενδυτών, μεταξύ των οποίων και ο Τζιοβάννι Ανιέλλι το 1899.

Ο εγγονός του, ο Τζιάννι Ανιέλλι, ήταν ο πρόεδρος της Fiat από το 1966 μέχρι και το θάνατό του στις 24 Ιανουαρίου 2003. Οι κληρονόμοι της οικογένειας Ανιέλλι ανέλαβαν θέσεις – κλειδιά μέσα στον Όμιλο, μεταξύ των οποίων ο Τζον Έλκαν που έγινε αντιπρόεδρος της εταιρείας στα 28 του χρόνια.

Οι δραστηριότητες του ομίλου, είχαν εστιασθεί αρχικά στην κατασκευή αυτοκινήτων, καθώς και άλλων αγροτικών ή βιομηχανικών οχημάτων. Με την πάροδο των ετών, ωστόσο, οι δραστηριότητές της επεκτάθηκαν σε μία ευρεία γκάμα τομέων της βιομηχανίας. Είναι άλλωστε ο μεγαλύτερος βιομηχανικός όμιλος της Ιταλίας. Έχει επίσης σημαντικό κομμάτι της βιομηχανικής παραγωγής της και εκτός Ιταλίας. Χαρακτηριστικό είναι πως οι δραστηριότητές της εκτείνονται σε 61 χώρες, με 1.063 εταιρείες που απασχολούν 223.000 άτομα, 111.000 εκ των οποίων απασχολούνται εκτός Ιταλίας.

Ο όμιλος Fiat, ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, έχει αποκτήσει έναν μεγάλο αριθμό εταιρειών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες του ομίλου ελέγχονται από δύο εταιρείες: την Fiat Group Automobiles και τη Maserati. Η Fiat Group Automobiles έχει υπό την διαχείρισή της τις φίρμες Lancia, Alfa Romeo, Fiat και Abarth. Στο παρελθόν, και η Ferrari ανήκε στον Όμιλο της Fiat, όμως λειτουργούσε αυτόνομα και ήταν οικονομικά ανεξάρτητη, ενώ στις 3 Ιανουαρίου 2016 αποσχίστηκε από την Fiat και έγινε εντελώς ανεξάρτητη.

Διαβάστε ακόμη