Η έμφαση σε προϊόντα και πελάτες υψηλής προστιθέμενης αξίας, το ξεκλείδωμα συνεργειών από την εξαγορά της «Κωτσόβολος» και ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με υπηρεσίες που εκτείνονται πέρα από τον «παραδοσιακό» τομέα της ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την παροχή υπηρεσιών γρήγορου ίντερνετ στα νοικοκυριά μέσω της ΔΕΗ Fiber είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους ξεδιπλώνεται η στρατηγική της ΔΕΗ στο retail. Οι εν λόγω δραστηριότητες ανοίγουν νέες πηγές εσόδων και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του καθετοποιημένου μοντέλου λειτουργίας της Επιχείρησης, με τη ΔΕΗ να επιδιώκει να αξιοποιήσει την ηγετική της θέση στην αγορά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΕΧΕ, το μερίδιο της ΔΕΗ στην αγορά ηλεκτρισμού ανήλθε σε 53,76% τον Ιούλιο (από 49,59% τον Ιούνιο), με το ποσοστό της στην χαμηλή τάση (στην οποία είναι συνδεδεμένα τα νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις) να προσεγγίζει το 65%.
Όπως προκύπτει από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου της ΔΕΗ, οι επιδόσεις της στη λιανική στηρίζονται από την ισχυρή της θέση, το λανσάρισμα νέων προϊόντων (όπως το ΔΕΗ Home Enter 2, σταθερό τιμολόγιο διετούς διάρκειας με «διζωνική» τιμολόγηση) και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Επιδίωξη της Επιχείρησης είναι επίσης να διατηρήσει τους υφιστάμενους καλούς της πελάτες και να προσθέσει νέους, επιστρατεύοντας μεταξύ άλλων και προγράμματα επιβράβευσης και ανταπόδοσης όπως το ΔΕΗmyRewards Coupons-. Η στόχευση αυτή αντανακλάται και στο ποσοστό αποχώρησης πελατών (churn rate) που κινείται μόλις στο 5,9% για τους πελάτες υψηλής αξίας, που είναι και το χαμηλότερο μεταξύ των κατηγοριών στις οποίες διαρθρώνεται η πελατειακή βάση της Επιχείρησης. Στον αντίποδα, η διείσδυση πελατών – κακοπληρωτών με ληξιπρόθεσμες οφειλές βαίνει σταθερά μειούμενη, από 20% σε 16% στο τέλος του α΄εξαμήνου.
Την ίδια στιγμή, με ταχείς ρυθμούς αυξάνεται η διείσδυση των υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας (Value Added Services- VAS), που από μόλις 5,5% το 2022 άγγιξε το 20% στο τέλος του 2024, προσέγγισε το 25% (24,3%) στο τέλος Ιουνίου) και επιδιώκεται να φτάσει στο 40% το 2027, σύμφωνα με το business plan της ΔΕΗ. Στο πλαίσιο αυτό, η ΔΕΗ έχει ήδη λανσάρει υπηρεσίες όπως:
- την προμήθεια αντλιών θερμότητας -μετακινούμενη από τη λογική της πώλησης εξοπλισμού στην παροχή μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας που να περιλαμβάνει και την εγκατάσταση, την συντήρηση κλπ. (as a service model),
- την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες
- την ενεργοποίηση του ψηφιακού ενεργειακού συμβούλου myEnergy Coach που βοηθά τον χρήστη να παρακολουθεί την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο νοικοκυριό, πώς αυτή επιμερίζεται μεταξύ των συσκευών του και τι χρήση κάνει, με τη ΔΕΗ να επιδιώκει την μετεξέλιξή του σε όχημα για πώληση «έξυπνων» συσκευών (αξιοποιώντας και το ισχυρό «κανάλι» της Κωτσόβολος) και εξηλεκτρισμού
- την παροχή επειγουσών τεχνικών υπηρεσιών, μια δημοφιλής υπηρεσία που αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω αξιοποιώντας και εδώ το δίκτυο της Κωτσόβολος
- την πώληση πράσινων πιστοποιητικών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Διαβάστε ακόμη