Μετασχηματίζουν ριζικά τον ρόλο τους στην ελληνική αγορά τα πρατήρια Shell, αφήνοντας πίσω τον παραδοσιακό χαρακτήρα του σταθμού ανεφοδιασμού και περνώντας σε μια νέα εποχή: αυτή του πολυκαναλικού προορισμού ενέργειας, αγορών και εμπειρίας. Η Coral, εταιρεία του ομίλου Motor Oil που έχει τα δικαιώματα του σήματος Shell για την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες, αναπτύσσει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, στο οποίο το πρατήριο παύει να είναι απλώς σημείο διέλευσης και γίνεται κόμβος καθημερινών υπηρεσιών. Οι συμπληρωματικές δραστηριότητες μετατρέπονται σε διακριτή πηγή εσόδων, σηματοδοτώντας μία ισορροπημένη μετατόπιση του επιχειρηματικού βάρους από την αντλία στο ταμείο του smart shop.

Πράγματι, σε αυτό το νέο μοντέλο, οι πηγές εσόδων διευρύνονται σημαντικά: καφές, τρόφιμα, mini markets, πλυντήρια, φαρμακεία, υπηρεσίες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και ψηφιακές πλατφόρμες επιβράβευσης διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο, στο οποίο το πρατήριο δεν είναι απλώς στάση, αλλά προορισμός. Η Coral εφαρμόζει ήδη τη στρατηγική αυτή, αξιοποιώντας τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις και επενδύοντας σε νέες συνεργασίες, εξαγορές και επιχειρησιακά σχήματα, σηματοδοτώντας την είσοδο σε μια εποχή όπου το «καύσιμο» δεν θα είναι μόνο αυτό που φτάνει στο ρεζερβουάρ.

Στην Ελλάδα, η Coral διαθέτει 790 πρατήρια, από τα οποία τα 470 είναι ιδιολειτουργούμενα. Σε όλα τα ιδιόκτητα πρατήρια υπάρχει mini market, 220 διαθέτουν πλυντήριο και 130 προσφέρουν καφέ και τρόφιμα – σε πολλές περιπτώσεις γεύματα που παρασκευάζονται επί τόπου. Στο σύνολο των νέων σημείων που προστίθενται στο δίκτυο, προβλέπεται εξαρχής η ύπαρξη εγκαταστάσεων για μικρή λιανική. Σύμφωνα με την εταιρεία, περισσότεροι από 200.000 πελάτες εξυπηρετούνται καθημερινά από το δίκτυο, ενώ περίπου 40% επιλέγουν τα καύσιμα Shell V-Power.

Η στρατηγική μετατροπής των πρατηρίων σε προορισμούς – και όχι απλώς σε σταθμούς καυσίμων – ενισχύεται από τη δυναμική της ηλεκτροκίνησης. Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν στα σημεία φόρτισης περισσότερο χρόνο, γεγονός που καθιστά κρίσιμη την ανάπτυξη παράπλευρων υπηρεσιών. Η Coral, σε συνεργασία με την εταιρεία nrg, αναπτύσσει σημεία φόρτισης, ενώ προωθεί το “refresh” όχι μόνο του οχήματος, αλλά και του ίδιου του πελάτη μέσα από μία ευρύτερη εμπειρία φιλοξενίας και εξυπηρέτησης.

Και αν στην Ελλάδα το πρατήριο γίνεται σημείο για καφέ και αγορές, στην Κροατία ο πήχης έχει ήδη ανέβει. Εκεί, κάποια πρατήρια Shell λειτουργούν ως… γαστρονομικοί προορισμοί με chef’s signature μενού, εμπνευσμένα εστιατόρια και ζεστούς χώρους που θυμίζουν lounge bar. Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε και ο marketing manager της Coral Κώστας Καραγιάννης «η αγορά εκεί είναι διαφορετική. Είναι όμως ένα εγχείρημα που τυγχάνει ευρείας αποδοχής» Υπάρχουν σκέψεις το concept αυτό να έρθει και στην Ελλάδα σε επιλεγμένα σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς.

Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, η Coral δίνει έμφαση και στη σταδιακή επέκταση της λιανικής εκτός των πρατηρίων. Όπως επιβεβαίωσε η διοίκηση, η Core Innovations – εταιρεία του ομίλου Motor Oil – έχει προχωρήσει σε εξαγορές όπως αυτή της TWENTY 4 SHOPEN (αλυσίδα μικρής λιανικής) και της Taresso (αλυσίδα καφέ), ενισχύοντας την παρουσία του ομίλου στο convenience retail. Παράλληλα, υλοποιούνται πιλοτικά νέα μοντέλα όπως ανεξάρτητα πλυντήρια ή φαρμακεία, ενώ εντός των πρατηρίων επεκτείνεται το μοντέλο smart shop και αναπτύσσονται ολοκληρωμένες λύσεις με εστίαση, καφέ, τυποποιημένο φαγητό και δράσεις κυκλικής οικονομίας.

Τα στελέχη της Coral διευκρίνισαν ότι πρόκειται για μια στρατηγική πορεία με ορίζοντα πενταετίας και πέραν αυτής, η οποία υλοποιείται πιλοτικά, αξιολογείται διαρκώς και προσαρμόζεται ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες και την αγορά. «Στην Ελλάδα, το καύσιμο έχει ακόμη αντοχές, αλλά η μικρή λιανική, η εμπειρία και οι νέες υπηρεσίες παίρνουν διαρκώς μεγαλύτερο κομμάτι του επιχειρηματικού μας σχεδιασμού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εμπορικός διευθυντής Λευτέρης Ιατρόπουλος. Η Coral επιβεβαιώνει ότι το πρατήριο του μέλλοντος δεν περιορίζεται σε αντλίες και ανεφοδιασμό, αλλά μετασχηματίζεται σε έναν ζωντανό, πολυκαναλικό κόμβο καθημερινών αναγκών – από τον καφέ και το φαγητό, μέχρι την ενέργεια, την τεχνολογία και την επιβράβευση. Σε αυτό το νέο τοπίο, τα καύσιμα παραμένουν σημαντικά. «Όμως πλέον δεν είναι ο μοναδικός λόγος για να στρίψει κάποιος στο πρατήριο», όπως ανέφερε και ο κ. Ιατρόπουλος.

Η νέα μορφή του προγράμματος επιβράβευσης Shell Go+ έρχεται να ενισχύσει αυτή την εμπειρία. Όπως εξήγησε ο marketing manager της Coral Κώστας Καραγιάννης, το Go+ δεν είναι απλώς μια αλλαγή ονόματος του παλαιού Smart Club, αλλά μια πλήρης αναβάθμιση της σχέσης πελάτη – εταιρείας, που αξιοποιεί δεδομένα, προσωποποιημένες προσφορές, τεχνολογικά εργαλεία και νέες συνεργασίες. Πλέον, οι πόντοι συλλέγονται όχι μόνο από αγορές καυσίμων, αλλά και από κάθε είδους συναλλαγή στο πρατήριο, όπως καφέ, πλύσιμο αυτοκινήτου ή προϊόντα mini market. Οι πελάτες μπορούν να τους εξαργυρώσουν μέσω της εφαρμογής σε υπηρεσίες, προϊόντα, ταξίδια ή δώρα.

Στο πλαίσιο του νέου αυτού οικοσυστήματος, το app της Shell έχει ήδη καταγράψει πάνω από ένα εκατομμύριο ενεργούς χρήστες. Όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, η φιλοσοφία του Go+ εστιάζει στην αμεσότητα και την ανταμοιβή σε κάθε επαφή με τον πελάτη, μέσω προσωποποιημένων προσφορών και αποκλειστικών εμπειριών. Όπως τόνισε το νέο Shell Go+ λειτουργεί ως ένα «ανοιχτό σύστημα ανταμοιβής» και όχι ως κλειστό πρόγραμμα πόντων, με στόχο να συνδεθεί με όλο και περισσότερες πτυχές της καθημερινότητας του καταναλωτή.

«Περιμένουμε νέες συνεργασίες και είμαστε ανοιχτοί να υποδεχθούμε εταίρους που θα πάνε ακόμα πιο μπροστά το offering μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, επιβεβαιώνοντας την πρόθεση της Coral να μετατρέψει το πρόγραμμα σε εργαλείο προσωποποιημένης εμπειρίας και ευρύτερης δικτύωσης με άλλους τομείς της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό είναι στα σκαριά μία νέα συνεργασία με την Sky Express με τις λεπτομέρειες να έρχονται του επόμενους μήνες.

Διαβάστε ακόμη