Εγκρίθηκε από τη ΡΑΑΕΥ το σχέδιο της Elpedison να μετακινήσει κατά 150 μ. τη θέση του πλωτού σταθμού αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG στη Θεσσαλονίκη. Πλέον η εταιρεία ετοιμάζει τη μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων, ώστε να εγκριθεί μέσα στο 2024 και μετά και το δεσμευτικό μάρκετ τεστ να προχωρήσει στη λήψη επενδυτικής απόφασης σε ένα χρόνο από σήμερα.

To μη δεσμευτικό μάρκετ τεστ που ολοκληρώθηκε πρόσφατα έδειξε το ενδιαφέρον από εγχώριες και διεθνείς εταιρείες. Μέχρι τον Μάρτιο αναμένεται να κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, θα ακολουθήσει το δεσμευτικό μάρκετ τεστ στο τέλος του 2024 και θα ακολουθήσει η τελική επενδυτική απόφαση.

Ο Υπεράκτιος Τερματικός Σταθμός ΥΦΑ θα βρίσκεται στην περιοχή του Θερμαϊκού Κόλπου και συγκεκριμένα σε απόσταση περίπου 3,45 χιλιομέτρων νότια-νοτιοδυτικά του προβλήτα 6 του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και περίπου 3,12 χιλιόμετρα ανατολικά της πλησιέστερης δυτικής ακτογραμμής.

Χωρητικότητα 280.000 κ.μ. LNG

Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη εγκριθεί από τη ΡΑΑΕΥ η αίτηση της μέσα στο 2023 να αυξήσει τη χωρητικότητα αποθήκευσης του σταθμού σε 280.000 κ.μ. LNG όπως επίσης και να αποτελείται από 2 πλοία, εκ των οποίων το ένα θα είναι μόνο για αποθήκευση αερίου ενώ το δεύτερο θα είναι αποθήκευσης και αεριοποίησης.

Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών που θα συνδέει το FSRU με τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της Elpedison στη Θεσσαλονίκη (μία υφιστάμενη και μία υπό σχεδιασμό), καθώς και με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς του ΕΣΦΑ στην περιοχή. Η κατασκευή του «Thessaloniki FSRU» θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού, θα επιτρέψει διευρυμένη πρόσβαση στις αγορές φυσικού αερίου και θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.

Παράλληλα θα αποτελέσει σημείο εφοδιασμού πλοίων με καύσιμο LNG για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η λειτουργία του FSRU θα προσδώσει στην Εlpedison μεγαλύτερη ευελιξία στη δραστηριότητα εισαγωγής και διαχείρισης φυσικού αερίου, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής. Όπως έχει αναφέρει η εταιρεία, «αποτελεί μέσο για αύξηση των δυνατοτήτων εμπορίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και για βελτιστοποίηση της διαχείρισης και λειτουργίας των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής. Συγκεκριμένα θα επιτρέψει την αποδοτικότερη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω αξιοποίησης ευκαιριών στις αγορές, συμπεριλαμβανομένης της ευελιξίας στη διαχείριση φορτίων και στη βελτιστοποίηση της αποθήκευσης LNG, συμβάλλοντας στη συνολική αύξηση των διακινούμενων ποσοτήτων φυσικού αερίου και, εντέλει, στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας».