Η γερμανική ενεργειακή εταιρεία RWE σχεδιάζει να αντλήσει περίπου 4,1 δισ. ευρώ μέσω πώλησης μετοχών, με στόχο να αυξήσει τη συμμετοχή της σε έναν από τους διαχειριστές δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας. Πρόκειται για μια σημαντική κίνηση που υπογραμμίζει τη σταδιακή στροφή της εταιρείας προς τις ρυθμιζόμενες υποδομές ενέργειας.
Η κίνηση θα αυξήσει το ποσοστό της RWE στην Amprion στο 55%, δείχνοντας ότι η εταιρεία δίνει μεγαλύτερη έμφαση σε ρυθμιζόμενα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, τα οποία προσφέρουν σταθερές και προβλέψιμες αποδόσεις, καθώς η Ευρώπη προχωρά ταχύτερα προς την ηλεκτροκίνηση και την ηλεκτροδότηση της οικονομίας.
«Αυτό καθιστά τη ρυθμιζόμενη δραστηριότητα δικτύων τον τρίτο πυλώνα της RWE, δίπλα στις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ευέλικτη παραγωγή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Markus Krebber σε ενημέρωση δημοσιογράφων αργά τη Δευτέρα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συμβολή των ρυθμιζόμενων και συμβολαιοποιημένων δραστηριοτήτων στα κέρδη της εταιρείας αναμένεται να ξεπεράσει το 75%.
Αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά δίκτυα στην Ευρώπη
Η RWE κατέχει ήδη 20% της Amprion, η οποία μεταφέρει ηλεκτρική ενέργεια σε περίπου 29 εκατομμύρια κατοίκους και βιομηχανικούς καταναλωτές σε επτά ομόσπονδα κρατίδια, κυρίως στη δυτική Γερμανία.
Η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει επίσης το αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά δίκτυα στην Ευρώπη. Πέρυσι, κοινοπραξία υπό την ηγεσία της Norges Bank Investment Management συμφώνησε να επενδύσει έως και 9,5 δισ. ευρώ στο γερμανικό δίκτυο της TenneT Holding BV με αντάλλαγμα ποσοστό 46%, ενώ αργότερα η γερμανική κυβέρνηση συμφώνησε να αποκτήσει ποσοστό 25,1%. Παράλληλα, η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας Engie SA πραγματοποίησε επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων λιρών στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η RWE σκοπεύει να πουλήσει περίπου 74 εκατομμύρια μετοχές, οι οποίες θα προέλθουν τόσο από νέα έκδοση όσο και από ίδιες μετοχές που διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό της. Οι μετοχές αυτές αντιστοιχούν περίπου στο 10% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Η Qatar Investment Authority και η Norges Bank έχουν συμφωνήσει να αγοράσουν περίπου 1 δισ. ευρώ από τη δημόσια προσφορά. Σύμφωνα με τους όρους της συναλλαγής, τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για την εξαγορά μεριδίων άλλων επενδυτών στην M31. Η συνολική αξία της συναλλαγής για την απόκτηση αυτής της συμμετοχής ανέρχεται σε 3,6 δισ. ευρώ, σύμφωνα με ανακοίνωση της RWE.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από κάποιο διάστημα η RWE εξέταζε ακόμη και το ενδεχόμενο πώλησης της συμμετοχής της στην Amprion. Ωστόσο, ο Krebber δήλωσε τη Δευτέρα ότι παρουσιάστηκε μια ευκαιρία, καθώς άλλοι μέτοχοι επιθυμούσαν να αποεπενδύσουν. Όπως τόνισε, η συμφωνία θα καταστήσει το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας πιο ανθεκτικό και καλύτερα διαφοροποιημένο, ενώ παράλληλα δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης που αναμένεται να ενισχύσουν τα κέρδη ανά μετοχή.
Ο Krebber πρόσθεσε ότι η εταιρεία βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με επιπλέον μετόχους της Amprion, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες, μικρότερης κλίμακας ευκαιρίες εξαγορών στο μέλλον.
Διαβάστε ακόμα
