Οι μέτοχοι του ομίλου Tesla, στη γενική συνέλευσή τους χθες Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου, στο Όστιν (Τέξας), όπου βρίσκεται η έδρα της βιομηχανίας που πρωτοπόρησε στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενέκριναν κατά 75% και πλέον απόφαση για νέο σχέδιο αμοιβής του επικεφαλής της Έλον Μασκ, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας.

Το δεκαετές «pay package» του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο αναλύεται σε δώδεκα δόσεις, ανάλογα με την εκπλήρωση στόχων και τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου και προβλέπει πως θα λάβει από 878 δισεκατομμύρια ως 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, συμπεριλαμβανομένων μετοχών, καθώς θα υλοποιεί το όραμά του η εταιρεία να ακμάσει στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της ρομποτικής.

Ανάμεσα στους στόχους είναι οι παραδόσεις 20 εκατ. οχημάτων σε πελάτες, η λειτουργία 1 εκατ. ρομποτικών ταξί, η πώληση 1 εκατ. ρομπότ και η εξασφάλιση καθαρών κερδών 400 δισ. δολαρίων. Για να λάβει το προβλεπόμενο ποσό η κεφαλαιοποίηση της Tesla θα πρέπει να αυξηθεί από το 1,5 τρισ. σήμερα σε 2 τρισ. ως 8,5 τρισ. δολάρια.

Tesla: Σε πορεία για άλλη μια πτώση στις πωλήσεις

Υπενθυμίζεται ότι οι αποστολές της Tesla Inc. από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη συνέχισαν να μειώνονται, ενισχύοντας τις προσδοκίες ότι η αυτοκινητοβιομηχανία υπό την ηγεσία του Έλον Μασκ θα αντιμετωπίσει ένα δύσκολο τελευταίο τρίμηνο όσον αφορά τις παγκόσμιες πωλήσεις.

Οι αποστολές του γίγαντα των ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ ανήλθαν σε 61.497 μονάδες τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 10% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσίευσε την Τρίτη η Κινεζική Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων και επικαλείται το Bloomberg. Τα στοιχεία δεν προσδιορίζουν την κατανομή μεταξύ εξαγωγών και εγχώριων πωλήσεων, αλλά η πλειονότητα των οχημάτων θα διατεθεί σε πελάτες στην Κίνα.

Η δυναμική της Tesla εξασθενεί σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η ζήτηση στην Ευρώπη μειώνεται και η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει αβέβαιες προοπτικές στις ΗΠΑ μετά τη λήξη των φορολογικών ελαφρύνσεων που συνέβαλαν στην επίτευξη ρεκόρ πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο.

Η εταιρεία παρουσίασε πρόσφατα νέες εκδόσεις των μοντέλων της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, με τιμή κάτω των 40.000 δολαρίων, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη ζήτηση. Ωστόσο, αυτά τα μοντέλα προσφέρουν μικρότερη αυτονομία μπαταρίας και δεν διαθέτουν ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως τον εσωτερικό φωτισμό και την οθόνη στη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν μια ανάμεικτη πορεία τον Οκτώβριο. Ορισμένες, όπως η Zhejiang Leapmotor Technology Co. και η Geely Auto, σημείωσαν νέα μηνιαία ρεκόρ πωλήσεων. Εν τω μεταξύ, η εγχώρια βαρέων βαρών BYD Co. σημείωσε μια ακόμη πτώση στις πωλήσεις, που εδραίωσε τη θέση της ως νούμερο 2 στην κινεζική αγορά για δεύτερο μήνα.

Η Tesla είναι σε πορεία να σημειώσει άλλη μια ετήσια πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Bloomberg, η αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπεται να πουλήσει 1,64 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 445.111 μονάδων το τέταρτο τρίμηνο.

Οι τελευταίοι μήνες του έτους είναι συνήθως από τους πιο πολυάσχολους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα, καθώς προσπαθούν να επιτύχουν τους ετήσιους στόχους πωλήσεών τους.

Σύμφωνα με την PCA, οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων νέας ενέργειας στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 16% σε 1,61 εκατομμύρια μονάδες.

Διαβάστε ακόμη