Η σουηδική εταιρεία Northvolt θεωρούνταν για καιρό η ελπίδα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών, ωστόσο από τον Μάρτιο βρίσκεται σε διαδικασία πτώχευσης και αυτή τη στιγμή αναγκάζεται να σταματήσει την παραγωγή. Πλέον υπάρχουν τρεις πιθανοί αγοραστές και μία πρώτη μη δεσμευτική προσφορά εξαγοράς, αναφέρει το electrive.
Όπως δήλωσε ο διαχειριστής της πτώχευσης, Michael Kubu, στο σουηδικό ραδιόφωνο την Τρίτη: «Έχουμε τώρα μια ενδεικτική προσφορά στο τραπέζι και ελπίζουμε σε περισσότερες. Περιμένουμε να λάβουμε άλλη μία ενδεικτική προσφορά μέσα στην ημέρα». Ο επενδυτής που εκδήλωσε ενδιαφέρον είναι ξένος και επιθυμεί να εξαγοράσει το σύνολο της πτωχευτικής περιουσίας. Ο Kubu, ωστόσο, δεν κατονόμασε την εταιρεία.
Η μη δεσμευτική προσφορά θεωρείται το πρώτο βήμα για πιο συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις. Παράλληλα, ο διαχειριστής υπογράμμισε πως ο χρόνος πιέζει και ότι το βασικό πρόβλημα είναι η συνεχώς μειούμενη διαθεσιμότητα εργαζομένων. Ένας αγοραστής, φυσικά, δεν θα ήθελε να αποκτήσει μόνο τα μηχανήματα, αλλά και το κατάλληλο προσωπικό επί τόπου. Πρόκειται, λοιπόν, για έναν αγώνα δρόμου, δήλωσε ο Kubu στο ραδιόφωνο.
Τι περιλαμβάνει η πτωχευτική περιουσία της Northvolt
Η πτωχευτική περιουσία περιλαμβάνει το κύριο εργοστάσιο Northvolt Ett στο Σκέλεφτεο (Skellefteå), όπου η παραγωγή πρόκειται να σταματήσει προσωρινά. Περιλαμβάνει επίσης το ερευνητικό κέντρο Northvolt Labs στο Βεστερός (Västerås), για το οποίο ο κατασκευαστής φορτηγών Scania ήθελε να σχηματίσει κοινοπραξία για τη διάσωσή του. Επιπλέον, στην περιουσία συγκαταλέγεται και η τοποθεσία στο Heide (Σλέσβιχ-Χολστάιν, Γερμανία), όπου σχεδιάζεται εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών με επιδοτήσεις – η κατασκευή του βρίσκεται ακόμη στη φάση της προετοιμασίας. Εκπρόσωπος της Northvolt δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο dpa: «Αυτό δείχνει ότι εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την τοποθεσία στο Heide».
Σύμφωνα με τον Michael Kubu, είναι η πρώτη φορά που επενδυτής εκδηλώνει ενδιαφέρον για το σύνολο της εταιρείας Northvolt και όχι μόνο για επιμέρους στοιχεία. Κι αυτό διότι, κατά τη διάρκεια της χρηματοοικονομικής αναταραχής, η Northvolt είχε ήδη εκποιήσει αρκετά περιουσιακά της στοιχεία: η Volvo Cars απέκτησε όλες τις μετοχές της κοινοπραξίας παραγωγής κυψελών Novo Energy, η Scania αγόρασε τη γραμμή παραγωγής μονάδων μπαταριών στο Γκντανσκ της Πολωνίας, καθώς και ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στην Τομτεμπόντα (Tomteboda), κοντά στη Στοκχόλμη. Επιπλέον, η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης μπαταριών Lyten απέκτησε τις εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών στην Καλιφόρνια της θυγατρικής Cuberg της Northvolt.
Ο Kubu δήλωσε στο σουηδικό τηλεοπτικό δίκτυο SVT ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή τρεις πιθανοί αγοραστές για το σύνολο της εταιρείας, αλλά μόνο ένας έχει καταθέσει επίσημη προσφορά. Δεν αποκάλυψε ποιες είναι οι εμπλεκόμενες εταιρείες, παρά μόνο ότι και οι τρεις δεν προέρχονται από τη Σουηδία. Δεν διευκρίνισε αν προέρχονται όλες από την Ευρώπη. Σύμφωνα με το SVT, ωστόσο, αποκλείεται να πρόκειται για κινεζικό επενδυτή, καθώς η σουηδική εποπτική αρχή για στρατηγικά προϊόντα (ISP) έχει απαγορεύσει κινεζική ιδιοκτησία σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Το SVT αποκαλύπτει επίσης ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες από τη διαδικασία πτώχευσης: Σύμφωνα με έγγραφα του Πρωτοδικείου Στοκχόλμης, τα χρέη της Northvolt ανέρχονται σε περισσότερες από 80 δισεκατομμύρια κορώνες – δηλαδή πάνω από 7,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα, η αξία των περιουσιακών στοιχείων της Northvolt AB και της Northvolt Ett εκτιμάται σε λίγο πάνω από 2 δισεκατομμύρια κορώνες, δηλαδή πάνω από 180 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε ακόμη