Οι ΗΠΑ αναμένεται να αντιταχθούν αυτόν τον μήνα σε μια σύσταση στο συμβούλιο του Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας του ΟΗΕ, η οποία, σύμφωνα με την Ουάσινγκτον, ευνοεί άδικα τους αγρότες καλαμποκιού της Βραζιλίας εις βάρος των Αμερικανών παραγωγών στην ανάπτυξη πράσινου καυσίμου (SAF) για αεροσκάφη, δήλωσαν στο Reuters δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Μία από τις πηγές δήλωσε ότι οι συζητήσεις θα μπορούσαν να επιλυθούν με συμβιβασμό. Παρόλα αυτά, οι παραγωγοί αιθανόλης καλαμποκιού της Βραζιλίας έχουν προειδοποιήσει ότι η διαφωνία θα μπορούσε να υπονομεύσει την παγκόσμια εμπιστοσύνη στην πιστοποίηση των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.

Οι παγκόσμιοι αερομεταφορείς, που στοχεύουν σε καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050, πιέζονται να αντικαταστήσουν την κηροζίνη με καθαρότερες αλλά δαπανηρές εναλλακτικές λύσεις που παράγονται από υλικά όπως τα αστικά απόβλητα ή το μαγειρικό λάδι.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών εκτιμά το μακροπρόθεσμο κόστος της πράσινης μετάβασης του τομέα των αερομεταφορών σε 4,7 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Το SAF παγκοσμίως αντιπροσωπεύει σήμερα λιγότερο από το 1% της συνολικής χρήσης καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών της βιομηχανίας. Αλλά τα προϊόντα που μπορούν να παράγουν καύσιμα με χαμηλότερες εκπομπές αναμένεται να βρουν αυξανόμενες αγορές λόγω των ευρωπαϊκών ποσοστώσεων στα αεροδρόμια, των φορολογικών κινήτρων και των παγκόσμιων στόχων.

Με την παραγωγή καλαμποκιού στις ΗΠΑ να ξεπερνά την εγχώρια ζήτηση, οι αγρότες και οι παραγωγοί αιθανόλης στις μεσοδυτικές πολιτείες δήλωσαν ότι προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές που συνεπάγεται η παραγωγή και εμπορία αιθανόλης καλαμποκιού για νέες αγορές όπως το πράσινο καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών. Για παράδειγμα, ορισμένοι παραγωγοί αιθανόλης στις ΗΠΑ έχουν προτείνει τη χρήση τεχνολογίας δέσμευσης άνθρακα.

Η Ένωση Καλλιεργητών Καλαμποκιού της Αϊόβα, η οποία υποστηρίζει έργα δέσμευσης και δέσμευσης άνθρακα για τη μείωση των εκπομπών, δήλωσε ότι η Βραζιλία έχει ήδη χαμηλότερη βαθμολογία άνθρακα για την αιθανόλη καλαμποκιού από τις ΗΠΑ, γεγονός που θα έδινε στη χώρα της Νότιας Αμερικής πλεονέκτημα στην κάλυψη της ζήτησης από τις αεροπορικές εταιρείες.

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ των ΗΠΑ διατύπωσε αντιρρήσεις τον Μάρτιο, σε μια σύσταση από μια τεχνική ομάδα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), η οποία έχει προτείνει κριτήρια για το SAF. Οι ΗΠΑ ισχυρίστηκαν ότι η σύσταση βοηθά άδικα τη Βραζιλία έναντι του υπόλοιπου κόσμου, καθώς θα έδινε χαμηλότερη βαθμολογία άνθρακα στην πολυκαλλιέργεια, ή τη γεωργία όταν δύο ή περισσότερες καλλιέργειες, όπως το καλαμπόκι και η σόγια, καλλιεργούνται στην ίδια γη, μια συνήθης πρακτική στο νοτιοαμερικανικό έθνος.

Η σύσταση θα υποβληθεί στο 36μελές συμβούλιο του ICAO για επανεξέταση ενόψει της τριετούς συνέλευσης του παγκόσμιου οργανισμού το φθινόπωρο. Ο ICAO δεν μπορεί να επιβάλει κανόνες στα κράτη μέλη, αλλά οι χώρες που εγκρίνουν τα πρότυπα και τις οδηγίες του οργανισμού συνήθως τα τηρούν.

Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ αρνήθηκε να σχολιάσει. Το υπουργείο Γεωργίας της Βραζιλίας αναγνώρισε ότι έλαβε ερωτήσεις από το Reuters, αλλά δεν απάντησε περαιτέρω. Ο ICAO με έδρα το Μόντρεαλ δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος για σχόλια.

Στη Βραζιλία, όπου η ετήσια παραγωγή αιθανόλης καλαμποκιού προβλέπεται να διπλασιαστεί σχεδόν σε περίπου 16 δισεκατομμύρια λίτρα έως το 2032, η ένωση παραγωγών UNEM δήλωσε στο Reuters ότι οι συστάσεις της Επιτροπής για την Προστασία του Περιβάλλοντος της Αεροπορίας (CAEP) του ICAO θα πρέπει να είναι απαλλαγμένες από την πολιτική.

Διαβάστε ακόμη