Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι προειδοποίησε το Σάββατο ότι οι άκαμπτες πράσινες πολιτικές θα μπορούσαν να καταστρέψουν τη βιομηχανική βάση της Ευρώπης και ζήτησε μια πιο προσεκτική προσέγγιση της οικολογικής μετάβασης που θα προστατεύει την οικονομική και κοινωνική σταθερότητα.

Μιλώντας μετά από συνάντηση με τον Γερμανό καγκελάριο Φρίντριχ Μερτς, η Μελόνι δήλωσε, σύμφωνα με το Reuters, ότι η ώθηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την ηλεκτροκίνηση, ιδίως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, κινδυνεύει να υπονομεύσει τη μεταποιητική δύναμη της ηπείρου.

«Έχω πει συχνά ότι σε μια έρημο δεν υπάρχει τίποτα πράσινο», δήλωσε η Μελόνι στους δημοσιογράφους στη Ρώμη. «Πριν από οτιδήποτε άλλο, πρέπει να καταπολεμήσουμε την ερημοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας».

Είπε ότι τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως τα βιοκαύσιμα και το υδρογόνο, πρέπει να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στην πράσινη στρατηγική της Ευρώπης.

Η Μελόνι επέκρινε την προηγούμενη ρυθμιστική προσέγγιση της ΕΕ ως υπερβολικά άκαμπτη, λέγοντας ότι είχε «συνθλίψει» τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία. Εξέφρασε επίσης την ανησυχία της ότι η Ευρώπη εξαρτάται από τις αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων στις οποίες κυριαρχούν μη ευρωπαϊκές χώρες, χαρακτηρίζοντάς το ως στρατηγικό τρωτό σημείο.

«Συνεχίζω να πιστεύω ότι είναι αντιπαραγωγικό να επικεντρωθούμε αποκλειστικά στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, όπου οι αλυσίδες εφοδιασμού δεν ελέγχονται από την Ευρώπη, αλλά από άλλους φορείς», δήλωσε.

Η Μελόνι προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προχωρήσει περαιτέρω στην αναθεώρηση βασικών πτυχών της λεγόμενης Πράσινης Συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένων νέων υπολογισμών εκπομπών που θα λαμβάνουν υπόψη ολόκληρο τον κύκλο παραγωγής ενός οχήματος και όχι μόνο τις εκπομπές από την εξάτμιση.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε νωρίτερα αυτό το μήνα για την άμβλυνση των κανόνων για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα ύψους έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ (17 δισεκατομμυρίων δολαρίων).

Μετά από έντονες πιέσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να επιτραπεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εκπληρώσουν τους στόχους με βάση τις μέσες εκπομπές τους κατά την περίοδο 2025-2027 και όχι μόνο φέτος.

Η Ιταλία και η Γερμανία – οι δύο μεγαλύτερες μεταποιητικές οικονομίες της Ευρώπης – θα πρέπει να ηγηθούν των προσπαθειών για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας, δήλωσε η Μελόνι, προσθέτοντας ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ένας τομέας όπου η διμερής συνεργασία θα μπορούσε να έχει αποφασιστικό αντίκτυπο.

Διαβάστε ακόμη