Η μετακίνηση στο Παρίσι με την άνεση ενός μεγάλου αυτοκινήτου φαίνεται ότι θα γίνει ακριβό εγχείρημα, αφού οι ψηφοφόροι ενέκριναν δημοψήφισμα την Κυριακή, με τα τέλη στάθμευσης στον δρόμο να ξεπερνούν τα 100 ευρώ (108 δολάρια) για λίγες μόνο ώρες για ψώνια ή θελήματα.

Όπως σημειώνει το Bloomberg, σχεδόν το 55% όσων ψήφισαν ενέκριναν την πρόταση για αύξηση της βασικής τιμής στα 18 ευρώ την ώρα στο κέντρο της πόλης, τριπλάσιο κόστος από αυτό των μικρότερων οχημάτων. Η μορφή του δημοψηφίσματος ήταν παρόμοια με εκείνη που διεξήχθη πέρυσι για την απαγόρευση των κοινόχρηστων ηλεκτρικών σκούτερ. Οι αρχές της πόλης προχώρησαν στην απομάκρυνση, παρόλο που λίγοι άνθρωποι προσήλθαν να ψηφίσουν.

Η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό έχει καταστήσει τη γαλλική πρωτεύουσα πρωτοπόρο στα μέτρα για την προστασία του αστικού κλίματος και την υγεία κατά της ρύπανσης. Εκτός από τον σημαντικό περιορισμό του χώρου που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα -που συχνά απογοητεύει τους οδηγούς- έχει θέσει ως στόχο να κάνει το Παρίσι μια «πόλη των 15 λεπτών», όπου οι άνθρωποι μπορούν να φτάσουν στις περισσότερες καθημερινές ανάγκες με τα πόδια ή το ποδήλατο σε αυτόν τον χρόνο.

Το μέτρο στάθμευσης θα ισχύει για οχήματα που ζυγίζουν πάνω από 1,6 τόνους ή 2 τόνους αν είναι ηλεκτρικά. Αν και συχνά χλευάζονται για το μέγεθός τους και τα υψηλότερα επίπεδα ρύπανσης, τα SUV δεν έχουν χάσει καθόλου την ελκυστικότητά τους, ακόμη και στη Γαλλία.

Οι πωλήσεις SUV έχουν επταπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία στη χώρα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 40% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, σύμφωνα με έκθεση του WWF Γαλλίας. Στην πρότασή του, το γραφείο του δημάρχου δήλωσε ότι τα SUV καταλαμβάνουν πολύ χώρο στους δρόμους και τα πεζοδρόμια στο Παρίσι και είναι πιο επικίνδυνα από τα μικρότερα αυτοκίνητα για τους πεζούς. Παρόλα αυτά, το δημοψήφισμα έχει δεχτεί πυρά για άδικη στόχευση οικογενειών από τα περίχωρα της πόλης που δεν μπορούν να βασιστούν στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Οι αρχές άλλων πόλεων, όπως η γαλλική Λυών και το Tübingen στη Γερμανία, έχουν ήδη αρχίσει να ενσωματώνουν το βάρος των οχημάτων στα τιμολόγια στάθμευσης.