Η Ευρώπη χρειάζεται πρόσθετες επενδύσεις ύψους 6,4 δισ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές και νέα πλοία για να επιτύχει τους στόχους της στον τομέα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, σύμφωνα με τη WindEurope. Σήμερα, η Ευρώπη διαθέτει τη δυνατότητα να εγκαθιστά και να συντηρεί περίπου 10 GW υπεράκτιας αιολικής ισχύος ετησίως, επαρκή για την επίτευξη των στόχων ενεργειακής ασφάλειας έως το 2030. Ωστόσο, μετά το 2030, αυτή η ικανότητα θα πρέπει να αυξηθεί τουλάχιστον στα 15 GW ανά έτος, σημειώνει η WindEurope.

Όπως μεταδίδει το offshorewind.biz, τα τελευταία τρία χρόνια επενδύθηκαν 4,4 δισ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές. Όμως, λόγω της στρατηγικής σημασίας των λιμανιών για την ενεργειακή ασφάλεια και την ανταγωνιστική παραγωγή ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας, απαιτούνται επιπλέον 2,4 δισ. ευρώ ώστε η Ευρώπη να παραμείνει εντός πορείας για την υλοποίηση των έργων μετά το 2030.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εργάζεται επί του παρόντος πάνω σε μια πανευρωπαϊκή Στρατηγική για τα Λιμάνια, η οποία θα πρέπει να κινητοποιήσει πρόσθετη χρηματοδότηση, να απλοποιήσει τις αδειοδοτικές διαδικασίες και να καθορίσει έναν σχεδιασμό σε επίπεδο ΕΕ για την αναγκαία δυναμικότητα και ανάπτυξη.

Η Στρατηγική της ΕΕ για τη Ναυπηγική και Θαλάσσια Βιομηχανία αναμένεται να συμπληρώσει τη Στρατηγική για τα Λιμάνια, προσφέροντας έναν σαφή επενδυτικό οδικό χάρτη για την επέκταση λιμανιών και ναυπηγείων, καθώς και για την απλοποίηση των αδειοδοτήσεων για τον εκσυγχρονισμό και την κατασκευή υποδομών.

Ο υπεράκτιος αιολικός τομέας της Ευρώπης χρησιμοποιεί περίπου 80 εξειδικευμένα πλοία για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών, θεμελίων, υποσταθμών, καλωδίων και για τη μεταφορά πληρωμάτων. Τα τελευταία τρία χρόνια, έχουν επενδυθεί τουλάχιστον 2,3 δισ. ευρώ σε νέα πλοία, αλλά με την έλευση ανεμογεννητριών ισχύος άνω των 15 MW, απαιτούνται επιπλέον 4 δισ. ευρώ για να καλυφθούν οι ανάγκες της νέας γενιάς τεχνολογίας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

Η ευρωπαϊκή στρατηγική για τη ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει, σύμφωνα με τη WindEurope, να διευκολύνει την απανθρακοποίηση των θαλάσσιων επιχειρήσεων και να στηρίξει τη μετάβαση σε καθαρά καύσιμα όπως η ηλεκτρική ενέργεια, η αμμωνία και το υδρογόνο, παρέχοντας παράλληλα χρηματοδότηση για την αναβάθμιση υπαρχόντων σκαφών και την κατασκευή νέων πλοίων μηδενικών εκπομπών.

Διαβάστε ακόμη