Το 2025, περισσότερες από 21 GWh προγραμματισμένης παραγωγικής ικανότητας αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες στις ΗΠΑ έχουν ακυρωθεί ή καθυστερήσει, γεγονός που θέτει κινδύνους για την ικανότητα του κλάδου να καλύψει την προβλεπόμενη ζήτηση των 100 GWh έως το 2028, σύμφωνα με την Clean Energy Associates (CEA). Οι αξιοσημείωτες ακυρώσεις περιλαμβάνουν ένα εργοστάσιο 9,6 GWh από την KORE Power στην Αριζόνα και ένα έργο 10,2 GWh από την FREYR στη Τζόρτζια. Αρκετά μικρότερα έργα στις μεσοδυτικές και νοτιοανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ καθυστερούν επίσης λόγω της αβεβαιότητας της πολιτικής και των οικονομικών προκλήσεων που επηρεάζουν τους μικρότερους παραγωγούς, γράφει το περιοδικό pv.
Παρά τις αναποδιές αυτές, η CEA υπογραμμίζει μια αυξανόμενη τάση προς τοπικά ολοκληρωμένα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας (ESS) στις ΗΠΑ, η οποία υποστηρίζεται από αυξανόμενες δυνατότητες από κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού (OEM) και εγχώριους ενοποιητές. Αυτή η εντοπισμένη προσέγγιση συμβάλλει στη δημιουργία ανθεκτικών αλυσίδων εφοδιασμού και μειώνει την εξάρτηση από την αλλοδαπή παραγωγή χαμηλότερου κόστους. Για παράδειγμα, μια κινεζική εταιρεία άνοιξε πρόσφατα ένα εργοστάσιο μπαταριών 10 GWh στο Τέξας, συμβάλλοντας στη διατήρηση της παραγωγής πιο κοντά στην τελική αγορά.
Αν και το κόστος κατασκευής στις ΗΠΑ είναι κάπως υψηλότερο – με ένα ασφάλιστρο τιμής 15-20% – η έκθεση τονίζει ότι η εγχώρια παραγωγή ελαχιστοποιεί τους δασμολογικούς κινδύνους, ιδίως με τη μείωση της εξάρτησης από το κινεζικό περιεχόμενο. Ωστόσο, οι δασμοί στον χάλυβα, το αλουμίνιο και τα εξαρτήματα των μπαταριών αποτελούν συνεχείς προκλήσεις για τη δημιουργία μιας πλήρως βορειοαμερικανικής αλυσίδας εφοδιασμού. Οι κατασκευαστές που αναζητούν στο εξωτερικό συχνά προμηθεύονται κυψέλες και εξαρτήματα από τη Νότια Κορέα και τη Νοτιοανατολική Ασία για να αποφύγουν τους δασμούς που μπορεί να φτάσουν τα 40 δολάρια ανά kWh.
Η μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα μπαταριών στη Νοτιοανατολική Ασία στοχεύει επί του παρόντος σε μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά η CEA αναμένει ότι η παραγωγή ESS ιόντων λιθίου εκεί θα αυξηθεί παρόμοια με την υπεράκτια κατασκευή ηλιακών συστημάτων, με κοινές επιχειρήσεις και επεκτάσεις που αναμένονται σύντομα.
Η παραγωγή μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) εκτός Κίνας είναι ακόμη υπό διαμόρφωση, αλλά αναμένονται περισσότερες επιλογές στις ΗΠΑ, τη Νότια Κορέα, τη Μαλαισία και την Ινδονησία έως τις αρχές του 2026. Οι σταθερά χαμηλές τιμές λιθίου ευνοούν τους προγραμματιστές ESS σε χώρες χωρίς σημαντικούς εμπορικούς φραγμούς, αν και οι μπαταρίες μη λιθίου και η ανακύκλωση ιόντων λιθίου αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα, καθώς οι τιμές λιθίου προβλέπεται να παραμείνουν κάτω από 10 δολάρια ανά κιλό για το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας.