«Το υδρογόνο δεν είναι πλέον συμβολικό. Είναι αναπόσπαστο μέρος της συμφωνίας συνασπισμού της νέας γερμανικής κυβέρνησης. Βρίσκεται στα σχέδια υποδομών. Βρίσκεται στην οικονομική στρατηγική» ανέφερε ο κ. Γιώργος Χατζημαρκάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Hydrogen Europe, μιλώντας στο VDI nachrichten.
Σε ανάρτηση του στο LinkedIn επισημαίνει πως το «το υδρογόνο είναι το λειτουργικό σύστημα της απαλλαγής της βιομηχανίας από τον άνθρακα. Ο χάλυβας, τα διυλιστήρια, η αεροπορία — όλα το χρειάζονται». Τονίζει πως «η σχεδιαζόμενη ευρωπαϊκή βασική γραμμή υδρογόνου είναι ένα μήνυμα τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους καταναλωτές» και προσθέτει πως «οι ρυθμιζόμενες ποσοστώσεις υδρογόνου σε βασικούς τομείς (π.χ. χάλυβας, λιπάσματα) θα δημιουργήσουν πραγματική ζήτηση».
«Η Ευρώπη εξακολουθεί να ηγείται στην τεχνολογία — ηλεκτρολύτες, κινητήρες H₂, κυψέλες καυσίμου.Αλλά χωρίς πραγματικές παραγγελίες, οι καινοτόμοι μας είναι παγιδευμένοι. Ας χρησιμοποιήσουμε καθαρό υδρογόνο για ανθεκτικότητα, για αυτονομία, για ειρήνη. Η στιγμή της Ευρώπης είναι τώρα. Ας μην τη χάσουμε», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hydrogen Europe, ο οποίος συμμετείχε στο 22ο Ετήσιο Συνέδριο της Gas Infrastructure Europe (GIE),που διοργανώθηκε στην Αθήνα. Στο συνέδριο, τόνισε το υδρογόνο είναι κεντρικό στοιχείο της ενεργειακής ανθεκτικότητας της Ευρώπης καθώς αποθηκεύει ανανεώσιμη ενέργεια για εβδομάδες/μήνες, γεφυρώνει τομείς και σύνορα, τροφοδοτεί απομονωμένες υποδομές όπως το κέντρα δεδομένων και μετριάζει τον κίνδυνο σε ακραία σενάρια — όπως κυβερνοεπιθέσεις. Υπογράμμισε, δε, πως η Ευρώπη δεν χρειάζεται ένα μόνο υπερδίκτυο. Χρειάζεται ένα έξυπνο δίκτυο δικτύων, που να λειτουργεί συγχρονισμένα.
Όπως ανέφερε πρόσφατα το energygame.gr, σύμφωνα με την Hydrogen Europe καμία από τις 5 κορυφαίες χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Πολωνία) όπου καταναλώνεται γκρι υδρογόνο για βιομηχανικές εφαρμογές δεν έχει καταφέρει να προτείνει ένα αξιόπιστο σχέδιο για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της να το αντικαταστήσει σε ποσοστό 42% με ανανεώσιμα καύσιμα έως το 2030.
Διαβάστε ακόμη: