Πριν λίγες ημέρες έληξε η προθεσμία για την ενσωμάτωση της οδηγίας (RED III), που αφορά την αύξηση των ανανεώσιμων καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, με τα περισσότερα βέβαια κράτη να έχουν καθυστερήσει να την ενσωματώσουν. Τα κράτη μέλη είχαν προθεσμία έως τις 20 Μαΐου για να μεταφέρουν στο εθνικό τους δίκαιο τις περισσότερες από τις διατάξεις της Οδηγίας, συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων που αποσκοπούν στην προώθηση των καυσίμων με βάση το υδρογόνο
Όπως αναφέρει σε ανάρτηση της στο linkedin η Hydrogen Europe, δύο εβδομάδες μετά την προθεσμία, μόνο 2 από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ κατάφεραν να εφαρμόσουν τους νόμους που τέθηκαν σε ισχύ στις 20 Νοεμβρίου 2023. Η Τσεχία και η Ρουμανία. «Η Ρουμανία αξίζει ιδιαίτερους επαίνους για την αύξηση του επιπέδου φιλοδοξίας για τη χρήση των ανανεώσιμων καύσιμων στις μεταφορές σε σύγκριση με τις ελάχιστες απαιτήσεις που ορίζονται στην Οδηγία. Στη βιομηχανία, ο στόχος είναι πολύ πιο φιλόδοξος. Ορισμένα κράτη μέλη δεν έχουν βιομηχανίες που να κάνουν χρήση του υδρογόνου στην επικράτειά τους. Όλοι αυτοί οι παράγοντες καθιστούν την αξιολόγηση της μεταφοράς πολύ πιο δύσκολη, καθώς σε ορισμένες χώρες δεν θα είναι απαραίτητη η μεταφορά».
Σύμφωνα με την Hydrogen Europe καμία από τις 5 κορυφαίες χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Πολωνία) όπου καταναλώνεται γκρι υδρογόνο για βιομηχανικές εφαρμογές δεν έχει καταφέρει να προτείνει ένα αξιόπιστο σχέδιο για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της να αντικαταστήσει το 42% αυτού με ανανεώσιμα καύσιμα έως το 2030.
«Δεδομένου ότι το REDIII βασίστηκε στα θεμέλια που τέθηκαν για τον τομέα των μεταφορών από το REDII το 2018, είναι δύσκολο να βρεθούν πολλές έγκυρες δικαιολογίες για την εξαιρετικά ανεπαρκή κατάσταση σε ό,τι αφορά τις μεταφορές, καθώς μόνο 4 από τα 28 κράτη μέλη τηρούν την προθεσμία (Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Ρουμανία)». Επισημαίνει πως διάφορες εθνικές κυβερνήσεις επιλέγουν πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις ως προς τις βασικές διατάξεις, διακινδυνεύοντας τη δημιουργία ενός πολύ κατακερματισμένου πλαισίου.
Διαβάστε ακόμη