Η Ιαπωνία είναι πιθανό να γλυκάνει τους όρους για τους προγραμματιστές για την κατασκευή ενός τεράστιου τομέα υπεράκτιων αιολικών πάρκων, λένε οι ειδικοί της βιομηχανίας, καθώς προσπαθεί να επαναφέρει τις ενεργειακές φιλοδοξίες της σε τροχιά ενάντια στην παγκόσμια ύφεση των έργων που πλήττονται από την εκτίναξη του κόστους και τις καθυστερήσεις.
Η κυβέρνηση στοχεύει να διαθέτει 45 γιγαβάτ υπεράκτιας αιολικής ισχύος έως το 2040, η οποία είναι απαραίτητη για τη μείωση της εξάρτησης της χώρας από τον εισαγόμενο άνθρακα και το φυσικό αέριο για την παραγωγή ενέργειας, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας.
Ωστόσο, τα σχέδιά της έχουν μείνει στάσιμα μετά από τρεις μεγάλους γύρους δημοπρασιών για την ανάπτυξη δυναμικότητας. Ο εμπορικός οίκος Mitsubishi, ο νικητής της πρώτης δημοπρασίας της κυβέρνησης το 2021, προειδοποίησε τον Φεβρουάριο ότι η αύξηση του κόστους τον ανάγκασε να αναθεωρήσει τα σχέδιά του. Δεν έχει ακόμη ξεκινήσει την κατασκευή οποιουδήποτε έργου.
Η προειδοποίηση της Mitsubishi, μαζί με την καταγραφή πάνω από 300 εκατομμύρια δολάρια σε ζημίες υπεράκτιων αιολικών, ακολούθησε την απόφαση της δανικής Orsted να αποχωρήσει από την Ιαπωνία πέρυσι στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας αναδιάρθρωσης.
Η Shell , επίσης, έκοψε πρόσφατα την ομάδα της που επικεντρώνεται στην υπεράκτια αιολική ενέργεια στην Ιαπωνία, δήλωσαν τρεις πηγές της βιομηχανίας, καθώς μειώνει τις επιχειρήσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Η Shell αρνήθηκε να σχολιάσει τις υπεράκτιες αιολικές δραστηριότητές της, αλλά δήλωσε ότι «αξιολογεί συνεχώς ευκαιρίες για τη βελτιστοποίηση του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου της».
Προσδοκώντας να αψηφήσει τα προβλήματα που μαστίζουν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παγκοσμίως, καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης καταργούν ή συρρικνώνουν έργα στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ασία, η κυβέρνηση διεξάγει συνομιλίες με τους φορείς του κλάδου, οι οποίοι πιέζουν για μια σειρά από μέτρα που θα μειώσουν τους κινδύνους και θα βοηθήσουν στη μείωση του κόστους των έργων τους.
«Πρόκειται για μια πολύ νέα βιομηχανία στην Ιαπωνία και υπάρχει μια τεράστια διαδικασία εκμάθησης που λαμβάνει χώρα από όλες τις πλευρές. Το βασικό πράγμα είναι η δεκτικότητα της κυβέρνησης να συνεργαστεί με τη βιομηχανία», δήλωσε ο Yuriy Humber, διευθύνων σύμβουλος της K.K. Yuri Group, μιας εταιρείας ερευνών και συμβούλων με έδρα το Τόκιο.
Μεταξύ των πιθανών αλλαγών, οι αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο να επεκτείνουν τη διάρκεια των έργων στα 40 έτη από τα 30 έτη που είναι σήμερα και να αποσαφηνίσουν τους νόμους περί καμποτάζ ώστε να επιτρέψουν σε πλοία με μη ιαπωνική σημαία να δραστηριοποιούνται σε περιοχές υπεράκτιων αιολικών πάρκων, σύμφωνα με κυβερνητικά έγγραφα και πηγές με άμεση γνώση.
Διαβάστε ακόμη