Το καύσιμο του υδρογόνου στις μεταφορές αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία. Πολλοί το χαρακτηρίζουν ως καύσιμο του μέλλοντος, άλλοι τονίζουν πως δεν θα επικρατήσει στα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά κυρίως στα φορτηγά και στα αεροσκάφη. Το γεγονός είναι πως τα τελευταία χρόνια τα πρατήρια υδρογόνου ξεπηδούν το ένα μετά το άλλο σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Η Γερμανία διαθέτει τους περισσότερους σταθμούς ανεφοδιασμούς και ακολουθεί η Γαλλία.

Σε λίγο χρονικό διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του και ο πρώτος δημόσια προσβάσιμος σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου στους Αγίους Θεοδώρους. Το έργο ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2021 και υλοποιείται από την AVIN OIL. Το έργο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – Transport).

Παράλληλα, προχωρά η κατασκευή του δεύτερου δημόσια προσβάσιμου σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου (HRS) στην Ακράτα. Το έργο ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2023, από την AVIN OIL και αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2025. Το έργο χρηματοδοτείται επίσης από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility – Transport.

Επιπλέον, σε διαδικασία κατασκευής είναι ο τρίτος σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για τα μέσα μαζικής μεταφοράς – λεωφορεία στο αμαξοστάσιο λεωφορείων του ΟΣΥ στο Θριάσιο Αττικής. Το έργο ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2023, υλοποιείται από την AVIN OIL και αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2026. Το έργο χρηματοδοτείται και αυτό από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility – Transport

Η κα Δέσποινα Παληαρούτα, Γενική Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών τον προηγούμενο μήνα είχε αποκαλύψει πως το 2025 θα τρέξει διαγωνισμός για λεωφορεία υδρογόνου. Μέχρι σήμερα, όπως είχε αναφέρει τότε η κα Παληαρούτα, έχουν δοθεί 60 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις για 20.000 ηλεκτρικά οχήματα, ενώ θα βρεθούν και νέοι τρόποι επιδότησης. Υπάρχουν 6871 σημεία φόρτισής τους πανελλαδικά, με επόμενο στόχο την ανάπτυξη της υπερταχείας φόρτισης.

Διαβάστε ακόμη