Η ευρωπαϊκή αιολική βιομηχανία πρόκειται να επεκταθεί από 370.000 θέσεις εργασίας σήμερα σε 600.000 έως το 2030. Η WindEurope πρόσθεσε ότι η εκπαίδευση και οι δεξιότητες γίνονται όλο και περισσότερο καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία της ευρωπαϊκής συμφωνίας για την καθαρή βιομηχανία.

Όπως αναφέρει το Balkan Green Energy News, εμφανίζεται ένα σοβαρό έλλειμμα δεξιοτήτων: τα επόμενα έξι χρόνια, περισσότεροι από 200.000 νέοι εργαζόμενοι στον τομέα της αιολικής ενέργειας πρέπει να προσληφθούν και να εκπαιδευτούν, επισήμανε ο οργανισμός.

Σύμφωνα με τη WindEurope, υπάρχουν διάφορα ανοιχτά ερωτήματα. «Πώς μπορεί η βιομηχανία να προσελκύσει νέους ανθρώπους να ακολουθήσουν καριέρα στην αιολική ενέργεια; Ποια επαγγελματικά προφίλ και ποιες δεξιότητες θα απαιτηθούν στη βιομηχανία στο μέλλον; Πώς μπορούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα προγράμματα σπουδών να διασφαλίσουν ότι οι απόφοιτοι θα είναι επαρκώς καταρτισμένοι για να καλύψουν τις περισσότερες από 200.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει ο κλάδος μέχρι το 2030;», διερωτήθηκε.

Η οργάνωση σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να αντιμετωπίσει τα ζητήματα αυτά. Η δήλωση αποστολής της νέας εκτελεστικής αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα κοινωνικά δικαιώματα και τις δεξιότητες, την ποιότητα των θέσεων εργασίας και την ετοιμότητα Roxana Mînzatu για την επόμενη πενταετία περιλαμβάνει την ευθύνη για τη δημοσίευση της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ΕΕΚ) και του στρατηγικού σχεδίου για την εκπαίδευση STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά).

Η WindEurope δήλωσε ότι συμμετέχει σε έναν τεράστιο αριθμό πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κρίσιμης ανάγκης ευθυγράμμισης των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις απαιτήσεις του εργατικού δυναμικού της πράσινης μετάβασης.

Μία από αυτές είναι η Στρογγυλή Τράπεζα για την Εκπαίδευση. Σε μια πρόσφατη εκδήλωση, ο οργανισμός συγκέντρωσε εκπροσώπους από τον Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό και Πολιτιστικό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO), την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις εθνικές ενώσεις αιολικής ενέργειας, ακαδημαϊκούς, σχολικά δίκτυα και άλλους φορείς της εκπαίδευσης για να συζητήσουν πώς τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι πολιτικές μπορούν να ευθυγραμμιστούν με τις ανάγκες του εργατικού δυναμικού της πράσινης μετάβασης.

Η WindEurope συμβάλλει επίσης στις πρωτοβουλίες της UNESCO και της ΕΕ

Η στρογγυλή τράπεζα, μέρος του έργου της WindEurope «Εκπαίδευση για την πράσινη μετάβαση», έχει ως στόχο την ενσωμάτωση της αιολικής ενέργειας στα προγράμματα σπουδών και την ενίσχυση της διδακτικής ικανότητας. Η διπλή προσέγγισή του ενσωματώνει πρωτοβουλίες από πάνω προς τα κάτω, εμπλέκοντας διεθνείς οργανισμούς όπως η UNESCO και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στρατηγικές από κάτω προς τα πάνω.

Η WindEurope συμβάλλει επίσης στις πρωτοβουλίες της UNESCO και της ΕΕ. Η παγκόσμια πρωτοβουλία της UNESCO για την παρακολούθηση της Greening Education Partnership απονέμει το σήμα Green School Label σε σχολεία που συμμορφώνονται με το πρότυπο Green School Standard.

Σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η WindEurope συνδιαμορφώνει περαιτέρω μια ενότητα Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOC) που απευθύνεται σε διευθυντές σχολείων και επαγγελματίες της εκπαίδευσης σε δημοτικό επίπεδο.

Ενημερωμένη από πιλοτικά έργα στην Πολωνία, τη Δανία και την Ιρλανδία, η ενότητα θα συγκεντρώσει εκπαιδευτικούς πόρους για την αιολική ενέργεια που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τα μέλη της WindEurope και θα παρουσιάσει παραδείγματα συνεργασίας της βιομηχανίας και της εκπαίδευσης στα πλαίσια των τριών ευρωπαϊκών χωρών, σύμφωνα με τον οργανισμό.

Τα τελευταία χρόνια, η αιολική βιομηχανία έχει αναλάβει διάφορες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του επερχόμενου ελλείμματος δεξιοτήτων, συμπεριλαμβανομένων χρηματοδοτούμενων από την ΕΕ έργων όπως το Skillwind και το FLORES. Η WindEurope έχει επίσης υποστηρίξει πρωτοβουλίες επανεκπαίδευσης, όπως η πρωτοβουλία «Coal Regions in Transition», η οποία στοχεύει στην επανεκπαίδευση περίπου 8.000 ατόμων στη ρουμανική πόλη του άνθρακα Petroșani στην κοιλάδα Jiu, ώστε να αρχίσουν να εργάζονται στην αιολική ενέργεια έως το 2030.

Διαβάστε ακόμη